تبلیغات
حیوانات - اطلاعاتی درباره ی موبایل
اطلاعاتی درباره ی موبایل

بایگانیِ دسته‌ی ‘اطلاعاتی در باره ی موبایل’

 

تاریچه شركت نوكیا

ژانویه 9, 2008

نوكیا در سال ۱۸۶۴ در فنلاند در حوالی رودخانه نوكیا بنا شد. این شركت یكی از افتخارات ملی كشور فنلاند محسوب می‏شود. نوكیا محصولاتش را به عنوان یك كارخانه كاغذسازی به روسیه، انگلستان و فرانسه صادر می‏كرد…….

فردریك آیدستم (Fredrik Ideastam) موسس این كارخانه یك مهندس فنلاندی بود كه تجربه كافی در این زمینه تجاری نداشت بنابراین، این تكنولوژی را از آلمانی‏ها فراگرفت. او از یك كارخانه تولید كاغذ در آلمان دیدن كرد. مالك آن كارخانه این صنعت را برای مدت چند سالی توسعه و آن را به عنوان یك راز بزرگ پنهان كرده بود. اما آیدستم كارگردان كارخانه را متقاعد ساخت تا كارخانه را به وی نشان دهند و آنها یك نمایشگاه واقعی را پیش روی مهندس فنلاندی به نمایش گذاشتند. زمانی كه صاحب كارخانه این مساله را مشاهده كرد عاجز شد و مهمان خود را بیرون كرد اما این مساله برای وی اهمیت چندانی نداشت زیرا آیدیستم آنچه را كه می‏خواست دیده بود. زمانی كه آیدستم به فنلاند بازگشت كارخانه تولید كاغذ خودش را بنا كرد. به تدریج اجتماع كوچكی از شركت‏ها و كارگاه‏های كوچك‏تر دور و بر ساحل رودخانه و در اطراف شركت نوكیا مستقر شدند. علت اصلی این تجمع وجود سیستم هیدروالكتریكی بود كه روی رودخانه سوار بود.
كارخانه نوكیا از نیروی برق تولید شده از آن برای ساختن خمیر كاغذ استفاده می‏كرد. یكی از شركت‏هایی كه در كنار نوكیا مستقر شد و رشد كرد در كار تولید انواع لاستیك و پلاستیك (ازجمله: كفش، پوتین، كت نایلونی ضد آب و تایر اتومبیل) بود. این شركت مایل بود كه محصولات خود را تحت نام نوكیا “NOKIA” به فروش برساند. بعد از گذشت چند سال در سال ۱۸۶۷ شركت نوكیا اختراعش یعنی خمیر چوب را در نمایشگاه چوب پاریس عرضه كرد و یك مدال برنز جایزه گرفت و درست پس از این مساله همه دیگر نوكیا را می‏شناختند. بنابراین آیدیستم به كلیه محصولات كارخانه برچسب نوكیا زد. بعد از جنگ جهانی دوم شركت پلاستیك‏سازی مذكور نیز سهام شركت نوكیا را خرید و در سال ۱۹۶۷ دو شركت ادغام شدند و «گروه نوكیا» به وجود آمد.
در دهه هفتاد میلادی در حالی كه اغلب مراكز مخابراتی فنلاند از سوئیچ‏های آنالوگ الكترومكانیكی استفاده می‏كردند، نوكیا شروع به تولید سوئیچ‏های دیجیتالی خود یعنی مدل DX ۲۰۰ كرد. فروش موفقیت‏آمیز این سوئیچ‏ها كه به ریزپردازنده اینتل مجهز بودند، به تدریج نوكیا را به شركت مخابراتی امروزی تبدیل ساخت. اوایل دهه هشتاد دولت به شركت‏های مخابراتی اجازه داد یك شبكه موبایل برای تلفن‏های داخل اتومبیل راه‏اندازی كند. حاصل كار شبكه Nordic (NMT) Mobile Telephony بود.
NMT اولین شبكه موبایل بین‏المللی به شمار می‏رفت كه در سایر كشورهای منطقه نیز برپا شد.
سال ۱۹۸۹ نوكیا اولین شبكه GSM را به شركت فنلاندی رادیو لینجا (Radio Linga) فرستاد.
سال ۱۹۹۱ نوكیا استاندارد GSM را پذیرفت و آن را در ۹ كشور اروپایی به كار گرفت. گفتنی است كه اولین تماس GSM توسط رئیس‏جمهور فنلاند برقرار شد.
نوكیا در سال ۱۹۹۲ نسل‏های قبل تمامی گوشی‏های GSM جدید خودش را چنین معرفی كرد: نوكیا ۱۰۱۱
در سال ۱۹۹۷ سیستم GSM توسط ۵۹ اپراتور (شركت‏های پیمانكار) نوكیا در ۳۱ كشور جهان پیاده‏سازی شد.
بنابراین این شركت تصمیم گرفت از اوایل دهه ۹۰ انواع سبك و كارهای متفرقه خود را به غیر از فناوری مخابرات و ارتباطات كنار بگذارد و خود را به TCT محدود كند.
امروز از سن نوكیا حدود دو دهه می‏گذرد شركتی كه ما اكنون می‏شناسیم یك امپراطوری عظیم در صنعت موبایل است كه «گروه نوكیا» نامیده می‏شود و از چهار زیرمجموعه تشكیل شده است.
اولین و مهمترین آنها (Nokida Mobile Phones) همان شركتی است كه محصولاتش در دست عموم مردم است.
مجموعه دوم (Nokia Network) نام دارد كه خدمات گسترده‏ای در زمینه زیرساختارهای شبكه‏های موبایل، اینترنت و از این قبیل ارائه می‏كند. نوكیا قصد دارد با توسعه شبكه‏های زیربنایی كه خود می‏سازد از خارج شدن كلیدهای صنعت موبایل از دستانش جلوگیری كند.
مجموعه سوم نیز Nokia Ventures) نام دارد (Organization و فعالیت‏هایش در دو شاخه جداگانه دنبال می‏شود: شاخه ارتباطات اینترنتی در زمینه‏هایی چون IP و شبكه‏های VPN و ارائه راهكار به شركت‏ها و سازمانهای بزرگ و شاخه «ارتباطات خانگی» كه مشغول تعامل با مصرف‏كنندگان خانگی و طراحی راهكارهای جالب، سودمند و جذاب برای عموم مردم و خانواده‏هاست.
در آخر پشت سر هر سه سازمان، موسسه تحقیقاتی عظیم نوكیا (Nokia Research Center) قرار دارد كه نقش مغز متفكر در ساختار كسب و كار نوكیا را بازی می‏كند. مراكز تحقیق و توسعه نوكیا برای نوآوری و عرضه ابتكارها و فناوری‏ها و راه‏حل‏های جدید می‏جنگند. درواقع معماری كسب و كار نوكیا یك معماری چند لایه است. پوسته بیرونی این معماری را شركت سازنده گوشی‏های موبایل تشكیل داده است. این لایه در برابر تحركات رقبای نوكیا آسیب‏پذیرترین است اما لایه‏های بعدی یعنی شبكه‏های نوكیا، سازمان سرمایه‏گذاری نوكیا و مراكز تحقیق و توسعه شركت به ترتیب طوری چیده شده‏اند كه هر لایه بتواند لایه بیرونی را بازسازی و ترمیم كند و از سوی لایه داخلی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد. امروزه بیش از یك سوم گوشی همراه سراسر جهان را نوكیا تولید می‏كند و تقریبا ۶۰ هزار نفر از كارمندان نوكیا در ۱۲۰ كشور و پنج قاره پراكنده شده‏اند.

شگفت انگیز در راه Rumour N98
ژانویه 4, 2008

                                     

این بار می خوام اخرین پدیده ی شركت nokia رو براتون بنویسم . این گوشی زیبا ساخت سال 2007 است كه دارای یك صفحه نمایشگر 3 اینچی است كه حدودا ……..416*356…..می شود كه این صفحه یك صفحه نمایشگر لمسی است كه نوكیا برای اولین بار در سری N  از این نوع صفحه ها استفاده می كند.مموری داخلی لین گوشی یك حافظه 8 گیگابایتی است كه میتوان با مموری جانیب ان این حافظه را بیشتر كرد.از امكانات این گوشی به FM Radio . TV Receiver DVB-H  اشاره كرد.سیستم پیام رسان این گوشی دارای سیستم های sms, mms ,email است.برای جابجایی اطلاعات پیشرفت چشم گیری داشته است و به bluetooh version 2.1 مجهز گردیده است.حالا میرسیم به قسمت باورنكردنی  این گوشی كه دوربین دیجیتاله اونه این گوشی دارای یك لنز 7.2 مگاپیكسلی كه از نوع Carl Zeiss  است كه به تنهایی این گوشی را جذاب می كند.این دوربی ذارای امكانات زیر است…

Camera

Lens Type  :CMOS, Carl Zeiss Lens, 7.2 Megapixel

Digital zoom : 8x optical, 40x digital

Flash : Yes

Night Mode 

اطلاعات كاملتر در پست های بعدی……………………..         

   

Nokia

ژانویه 3, 2008

1.jpg 

      فردا می تونید اطلاعاتشو تو همین صفحه بخونید

موبایل N82

دسامبر 18, 2007

اطلاعاتی در باره ی N82 :

این گوشی ساخت سال 2007 میلادی است دارا ییكی از پیشرفته ترین برنامه های موبایل است كه شركت نوكیا بریذ این گوشی در نظر گرفته است .این گوشی مدرن دارای ابعادی در اندازه های 17.3*50.2*112 است.این گوشی دارای وزنی برابر 114 گرم .كاركرد با این گوشی ممكن است در چند روز ابتدایی كمی سخت باشد . البته از نظرمن هنگامی كه با وقتی بر روی دكمه های این گوشی  فشار می اورید یك صدای اشنا به گوش شما می رسد صدای دكمه های 1100 كه البته كمی هم سختی این گوشی را به همراه دارد. صفحه نمایشگر این گوشی یك صفحه2.4 اینچی است كه 16.7 میلیون رنگ را می‌تواند برای شما نمایش دهد. memory داخلی این گوشی یك memory صد مگابایتی است و memory خارجی آن از نوع memory sd است. مدت زمان شارژ باطری این گوشی در حالت آماده به كار 225 ساعت و در زمان كاركرد 260 دقیقه است. از امكانات این گوشی می‌توان به رادیو FM اشاره كرد. این گوشی فایلهای ویدئویی  پسوندهای 3GPP,  MPEG-4, و فایلهای صوتی را با پسوندهای AMR, WAV, MIDI, MP3, Real A udio, AAC, AAC+, eAAC برای شما می‌خواند. این گوشی به خروجی مخصوص برای وصل به تلویزیون نیز مجهز می‌باشد. سیستم پیام‌رسان این گوشی دارای سیستم‌های sms, mms, ems, email  می‌باشد. برای جابجایی اطلاعات مجهز به bluetooth می‌باشد. دوربین این گوشی دارای یك لنز پنج مگاپیكسلی Carl Zeiss Optics است و دارای امكانات زیر می‌باشد:

Digital zoom 20x
Max. Resolution 1944*2592
Flash Yes
Night Mode Yes
Extra Features Auto focus, Macro Mode, Xenon Flash, video Call, White balance, Exposure compensation: +2 ~ -2EV at 0.5 step
Video up to 110 minutes (VGA, 30 fps)

تاریخچه اتومبیل1

دسامبر 4, 2007

قبل از اینكه به تاریخچه بپردازیم بهتر است با كلماتی انگلیسی كه امروزه به عنوان خودرو مطرح می‌گر‌دد آشنا شویم.
▪Automotive: هر چیزی كه به خودرو مربوط باشد. معمولا به صورت تنها به كار برده نمی‌شود بلكه به صورت مضاف‌الیه در جملات و اصطلاحات استفاده می‌شود.كلمه Automotive در زبان انگلیسی/ آمریكایی كاربرد بیشتری از انگلیسی/ بریتانیایی دارد.
▪Vehicle: وسیله نقلیه‌ای كه دارای چرخ یا اسكی است و روی زمین یا برف حركت كرده مسافر و یا بار جابجا می‌كند مانند دوچرخه ، موتورسیكلت، اتومبیل سواری، كامیون، سورتمه، اسنومبیل.كلمه Vehicle در فرهنگ لغت هریتیج به معنی هر نوع وسیله نقلیه كه بار یا مسافر حمل می‌كند آمده است كه در این صورت شامل قطار ، هواپیما و كشتی نیز می‌گردد، اما تعریف بالا از یك فرهنگ لغت تخصصی مكانیك گرفته شده است.
▪Car: وسیله نقلیه چرخدار مانند اتومبیل، بخشی از یك تراموا یا قطار می‌باشد. این كلمه مخفف (Carriage) به معنی وسیله‌ای برای حمل بار یا مسافر می‌باشد ( ریشه از زبان سلتیك:Carrus به معنی واگن)
▪Automobile: وسیله‌ای چهارچرخ كه دارای صندلی برای حمل مسافر است (كمتر از ۱۰ نفر) و شامل خودروهای پلیس یا ماشین‌های مسابقه‌ای نیز می‌گردد. اما آمبولانس‌ها و كامیون‌ها جزو آن نمی‌باشند. امروزه در كشور های انگلیسی/ بریتانیایی زبان از عبارت motor car به جای Automobile استفاده می‌شود.
●نحوه نام گذاری
یك طراح / نقاش ایتالیایی به نام فرانسیسكو د جورجیو مارتینی در قرن ۱۵(۱۴۳۹-۱۵۰۱) نقشه یك گاری را طرح كرد كه توسط چرخاندن یك چرخدنده به وسیله یك نفر و انتقال نیرو از چرخدنده به چرخها ( ۴ چرخ) قادر بود به حركت درآید. مارتینی این طرح را اتومبیل (Automobile) نامید. او این كلمه را از تركیب یك كلمه یونانی Auto به معنی خود یا خودكار و یك كلمه لاتین Mobile به معنی حركت كردن به دست آورده بود كه یعنی دستگاه خود محرك. البته این طرح عملی نشده و نام اتومبیل برای مدتی به فراموشی سپرده شد .
مطمئنا هیچكس به تنهایی طراح و مخترع اتومبیلهای امروزی نیست، بلكه طرح آن به مرور توسط محققان، مخترعان، طراحان و مهندسان مختلفی تكمیل و به صورت امروزی درآمده است.
شاید بتوان اولین ایده مكتوب در مورد خودرو و اتومبیل را در ایلیاد اثر هومر یافت. در قسمتی از رمان، هفاستوس (خدای آتش و فلزكاری) برای رساندن پارچه‌هایی كه با جواهرات زیبا تزیین شده بودند، به الهه‌ها ، یك سه چرخه محرك ساخت كه او را از یك مكان به مكان دیگری می‌برد. هومر می‌گوید: این وسیله خودكار بود و با فرمان خدایان حركت می‌كرد. (ایلیاد ۷۵۰ قبل از میلاد). البته این مطالب در افسانه هومر به حساب تخیلات بیش از حد نویسنده گذاشته شد .بطوری كه وقتی راجربوكان فیلسوف/دانشمند انگلیسی ۲۰ قرن بعد در قرن ۱۳ میلادی گفت كه می‌توان ماشین‌هایی ساخت كه بدون نیروی حیوانات هم به حركت درآید، چندان جدی گرفته نشد.
در قرن ۱۵ دو ایتالیایی مارتینی و داوینچی بدون اطلاع از یكدیگر روی طرحهای یك وسیله نقلیه خود محرك كار می‌كردند.
در اواسط قرن ۱۸ یك فرانسوی به نام ژاكوب د واكنسون خودرویی ساخت كه موتورش مانند مكانیزم ساعت بود، چیزی كه واكنسون به آن توجهی نداشت، این بود كه وزن مكانیزم ساعتی كه بتواند یك خودرو و مسافرانش را حركت دهد بسیار سنگین خواهد شد و در نتیجه این طرح نیزبه شكست منجر شد.
در سال ۱۶۸۰ ایزاك نیوتن طرح یك وسیله نقلیه را ارائه كرد كه با نیروی رانش بخار ازعقب آن به حركت درمی‌آمد (شاید بتوان گفت اولین راكت چهارچرخ زمینی ). اما هنوز تحولات مهمی در راه بودند . در سال ۱۶۹۸ اولین موتور بخار توسط توماس ساوی انگلیسی ساخته شد كه طرحی ناقص و نا ایمن بود این طرح توسط یك انگلیسی دیگر به نام توماس نیوكومن در سال ۱۷۱۱كاملتر شده و از خطرات آن كاسته شد و سرانجام در سال ۱۷۶۹ جیمز وات صنعتگر اسكاتلندی اولین موتور بخار را برای استفاده در معادن و كارخانجات به ثبت رساند.
اولین وسیله‌ای كه می توان آن را اتومبیل نامید، در سال ۱۷۶۹ (تقریبا همزمان با تكمیل موتور بخار توسط جیمز وات) به دست نیكلاس ژزف كوگنات كه یك مهندس ارتش فرانسه بود ساخته شد .این اتومبیل بخار، سه چرخه‌ای بسیار سنگین و كند بود و می‌توانست تا ۴ نفر را جابجا كند. سرعت آن كمی بیشتر از ۲ مایل در ساعت ( تقریبا ۲/۳ كیلومتر در ساعت ) بود و باید هر ۲۰ دقیقه یك بار جهت پر كردن مخزن آبش متوقف می‌شد. این ماشین توسط ارتش برای حمل توپهای سنگین استفاده می‌شد. (اینك نمونه اصلی در موزه پاریس قرار دارد ).
اولیور ایوانز آمریكایی در سال ۱۷۹۲ اتومبیلی ساخت كه در حدود ۳۰ فوت ( تقریبا ۹ متر ) طول و ۵۰ تن وزن داشت . یكی از خصوصیات جالب این خودرو آن بود كه می‌توانست هم در آب و هم در خشكی حركت كند. ایوانز نام این وسیله را ” oruktor amphibolos ” نامید . البته این خودرو تا سال ۱۸۰۴ مورد استفاده قرار نگرفت.
در سال ۱۸۰۱ یك مهندسی از كرونوال انگلیس به نام ریچارد ترویتیك اتومبیل بخاری ساخت كه قادر به حمل چندین مسافر بود و آنرا در شب كریسمس آزمایش كرد . دو سال بعد به همراه اندرو ایوان اتومبیلی به نام ” London Carriage” ساختند این اتومبیل كالسكه ای سه چرخه بود و می‌توانست با سرعت ۱۶ كیلومتر در ساعت حركت كند.
در موتورهای بخار باید صبر می‌كردند تا فشار درون دیگ بالا برود به علاوه این موتورها به شدت پرصدا بودند. در این زمان ایده یك موتور الكتریكی كه به سرعت روشن شده و به حركت درمی‌آمد جذاب به نظر می‌رسید. به همین دلیل گروهی از مخترعین این ایده را دنبال كردند.
در حقیقت اولین اتومبیل برقی (EV ) كه قادر به حركت بود در سال ۱۸۳۹ توسط روبرت اندرسون در اسكاتلند ساخته شد .
یكی از مشكلات اتومبیلهای برقی سنگینی و حجیم بودن باتری‌ها در آن دوران بود به علاوه این نوع باتری ها به سرعت تخلیه شده نیاز به شارژ مجدد داشتند. در سال ۱۸۸۰ باتری سربی اسیدی اختراع شد كه به توسعه اتومبیلهای برقی كمك فراوانی كرد . در اواخر سده ۱۸۰۰ تاكسی های برقی در شهر لندن تردد و اتومبیل‌های بخار و اتومبیل های برقی به شدت با یكدیگررقابت می‌كردند.
در اواخر قرن ۱۹ حدود ۲۰ شركت مختلف در آمریكا اتومبیل برقی تولید می‌كردند. اوج محبوبیت این اتومبیل‌ها در سال ۱۹۱۲ بود كه در حدود ۳۵۰۰۰ عدد از آن در آمریكا به فروش رسید. البته اتومبیل‌های بخار هنوز محبوب‌تر بودند. حدودا ۱۰۰ شركت ماشین بخار تولید می‌كردند. معروفترین این شركت ها، شركت برادران استنلی در ایالت ماساچوست بود. در سال ۱۸۹۸ اولین اتومبیل این شركت به بازار عرضه شد.
بعدها شركت برادران استنلی به سرعت توسعه پیدا كرد. این اتومبیل بخار یك نام جالب داشت ” Flying Teapot ” (قوری پرنده). در سال ۱۹۰۶ اتومبیل بخار برادران استنلی سرعت جالب ۶/۱۹۷ مایل در ساعت ( تقریبا ۲۹۵ كیلومتر در ساعت ) را در ساحل شنی اورموند واقع در ایالت فلوریدا ثبت كرد.
صنعت خودرو چه در بخش بخار و چه بخش سرعت در حال ترقی بود. اما هنوز مهمترین تحول صنعت خودرو از راه نرسیده بود.
●موتور احتراق داخلی
موتور احتراق داخلی به طور ناگهانی در صنعت خودرو ظهور نكرد. تئوری اولین موتور احتراق داخلی توسط فرانسیس ایزاك د ریواز سوئدی در سال ۱۸۰۷ ارائه شد. این موتور با تركیب هیدروژن و اكسیژن كار می‌كرد. البته این ایده در عمل چندان موفقیت آمیز از آب درنیامد.
اولین موتور احتراق داخلی ۲ زمانه ( گاز سوز ) كه شمع جرقه داشت، توسط اتینه لنویر بلژیكی در سال ۱۸۶۰ ساخته شد و سه سال بعد لنویر این موتور را روی یك كالسكه قرار داد و به سرعت ۳ كیلومتر در ساعت دست یافت.
در سال ۱۸۶۴ مبتكری استرالیایی به نام سیگفرید ماركوس موتوری یك سیلندر ساخت كه از یك طرح كاربراتور و یك دلكو جهت تنظیم زمان دقیق جرقه در انتهای كورس تراكم استفاده می‌كرد. سپس این موتور را روی گاری قرار داد و پیستون موتور را توسط یك مجموعه دنده به چرخهای عقب متصل كرد . در هنگام روشن كردن موتور یك نفر قوی هیكل عقب خودرو را بلند می‌كرد سپس موتور را روشن می‌كردند تا چرخها به دوران درآیند آنگاه آرام آرام عقب خودرو به زمین گذاشته می‌شد. در این حین ماركوس دقت می‌كرد تا موتور خاموش نشود . ماركوس حدودا ۱۰ سال بعد (بین سالهای ۱۸۸۴ تا ۱۸۸۸) موتور بهتری ساخت. مدل دوم اتومبیل اكنون در موزه ویینا (Vienna ) استرالیا موجود است .
اما شاید بتوان گفت موتور چهار زمانه‌ای كه توسط نیكلاس اگوستوس اتو آلمانی در سال ( ۱۸۷۸ یا ۱۸۷۷ ) ساخته شد، باعث جلب توجه همگان به موتور احتراق داخلی شد

1-موبایل N96

نوامبر 6, 2007

اطلاعاتی در باره ی N96 :

نوبت هم باشه نوبت جدید ترین گوشی نوكیا است.این تازه وارد سری n می توان گفت تقریبا سری بسیار پیشرفته است كه نوكیا پس از مدتها برای دوستداران این نوع گوشیها طراحی كرده است.این گوشی ساخت سال 2007 میلادی است كه دارای ابعادی در اندازه های 17.6*56*102.5 است.وزن این گوشی نسبت به ظا هر ان بسیار كم است وتنها 115 گرم وزن دارد .صفحه نمایشگر این گوشی یك صفحه نمایشگر 3.2 اینچی است كه میتواند 16 میلیون رنگ را برای شما نشان دهد.مموری داخلی این گوشی توانسته تحولی در عرصه جابجایی اطلاعات ایجاد كند به صورتی كخ مموری داخلی این گوشی یك مموری 10 گیگابایتی است كه یك حافظه بسیار عظیم برای یك گوشی تلفن است.از امكانات این گوشی به رادیو اف ام میتوان اشاره كرد .برای تبادل اطلاعات این گوشی به bluetooth می باشد.البته سیستم gprs را نیز پشتیبانی می كند.دوربین این گوشی دارای یك لنز …………….Carl Zeiss Optics , 6.0 Megapixel است كه یك دوربین كامل است. اطلاعات كاملتری هم تو چند هفته اینده به این متن اظافه می كنم.

etelate jadid va sahih n96 da poste jadid n96——–dar hamin weblog mojod ast.

موبایل k850i

نوامبر 5, 2007

اتطلاعاتی در باره ی k850i :

حالا نوبتی هم باشه نوبت تازه وارد ترین سری k گوشی های سونی اریكسون است.این گوشی ممكنه در مواردی مثل خود در گوشی های سونی اریكسونداشته باشد ولی به نظر من این گوشی اعجوبه سری k است. طراحی زیبای این گوشی در ایتدابسیار جلب نظر می كند.دكمه های این گوشی كه دارای فاصله خوبی با یگدیگر هستد ارامشی در كار كرد با این گوشی به انسان میدهد كه در هیچ كدام از گوشی های سونی اریكسون وجود ندارد. حالا به معرفی خود گوشی می پردازیم .این گوشی ساخت سال 2007 میلادی است كه دارای ابعادی در اندازه های 17*48*102 است كه دارای وزنی در حدود 118 گرم است.صفحه نمایشگر این گوشی دارای اندازه های 2.2 اینچی است .مموری داخلی این گوشی یك موری 40 مگابایتی است و مموری خارجی ان یك مموری اس دی است.از امكانات این گوشی میتوان به FM Radio اشاره كرد.البته این گوشی فایل های mp3 رابرای شما می خواند.سیستم پیام رسان این گوشی دارای سیستم های sms , mms , email است.برای تبادل اطلاعات نیز به سیستم های bluetooth , inferared مجهز است.البته این گوشی قابلیت در بافت gprs رل نیز دارا می باشد. حالا نوبت دوربیین دیجیتال این گوشی می رسد.بله درست خوندید دوربین دیجیتال.این گوشی مجهز به یك لنز 5 مگاپیكسلی است كه دارای امكانات زیر است. max resolution2952*1944 , flash , night mode , Extra Features :  Auto Focus, Macro Mode.

موبایل z750

نوامبر 4, 2007

اطلاعاتی در باره ی z750 : 

این گوشی ساخت سال 2007 میلادی است كه زیبا ترین گوشی سری z به نظره منه كه تونسته مشتری های خواصی را برای خودش جمع كنه.این گوشی دارای ابعادی در اندازه های 20*44*97.4 است كه دارای وزنی معادل 110 گرم است .این گوشی دارای 2 صفحه نمایشگر است كه یكی یكی صفحه 2.2 اینچی است و دیگری یك صفحه نمایشگر از نوع OLED در اندازه های 128*36 استراین گوشی در رنگهای صورتی و خاكستری ساخته شده است.مموری داخلی این گوشی یك مموری 32 مگبایتی است و مموری خارجی ان از نوع مموری استیك است كه تا 2 گیگابایت قابلیت افزایش دارد.در مورد باطری این گوشی نیز باید گفت كه این باطری در حالت اماده به كار 400 ساعت و در حالت كاركرد 540 دقیقه برای شما میتواند شارژ را نگه دارد.از دیگر امكانات این گوشی میتوان به FM Radio اشاره كرد.این گوشی برای شما فایلهای صوتی را با پسوندهای MP3/AAC/AAC+/e-AAC+/WMA و فایلهای تصویری را با پسوند های MPEG4 برای شما می خواند.سیستم های پیام رسان این گوشی عبارت است از sms , mms ,ems ,email. برای جابجایی اطلاعات از طریق امواج دارای سیستم  bluetooth ,  است.البته لازم به ذكر است كه این گوشی از سیستم در یافت gprs میز برخوردار است. در باره ی دوربین اینگوشی نیز باید گفت كه یك لنز 2 مگاپیكسلی است كه رارای امكانات زیر است . digitalzoom 4x , maxrsolution 1600*1200……………….